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PIN-UP #17

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PIN-UP #17
Text auf Englisch
€ 20,00

PIN-UP, ein Magazin, welches anspruchsvolle Architektur- und einfache Unterhaltungsthemen in sich vereint, stellt die „Normalität und ihre Erhabenheit“ in den Mittelpunkt seiner 17. Ausgabe: Neben Video Stills aus Wolfgang Tillmans „Book for Architects“, beinhaltet es ein tiefgründiges Interview mit den Architekten Sou Fujimoto und Mario Botta, eine ironische Selfie-Serie der Künstlerin Analisa Teachworth beim Testen verschiedener Lounge Chairs und Essays über die Banalität der Raumfahrt und die Mittelmäßigkeit der Architektur. Auf 40 Seiten entdeckt der norwegische Fotograf Benjamin Alexander Huseby sein Heimatland und in ihm eine befremdliche Normalität in Natur und Architektur. PIN-UP ist es gelungen, ein eigenes ästhetisches Universum zu kreieren und mit fesselnden Inhalten zu präsentieren.

PIN-UP, architecture’s high to low entertainment magazine, is back in its 17th issue, the theme: normalcy and the transcendence of normalcy, which the magazine and those in it achieve engrossingly. Features include Wolfgang Tillmans’ video stills of his “Book for Architects”, in depth interviews with the architects Sou Fujimoto and Mario Botta, a tongue-in-cheek selfies series of the artist Analisa Teachworth testing out lounge chairs, essays on the banality of space travel and mediocrity in architecture and a 40 page special of Norwegian photographer Benjamin Alexander Huseby discovering his homeland and its peculiar normality through nature and architecture. PIN-UP has achieved creating its own tactile and textual universe with its distinct aesthetic and absorbing content.

Hacking als künstlerische Strategie

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Hacking
Text auf Deutsch und Englisch
€ 15,00

Seit der Popularisierung der Computertechnologie durch Personal Computer und Internet übt die Strategie des Hackings eine besondere Faszination auf die Medienkunst aus. Warum ist das so? Welche Botschaften vermitteln die Künstler mit diesen Projekten? Der zweite Band der Reihe ‹Edition Digital Culture› geht diesen Fragen auf den Grund.

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61 books with black type on white cover
Text auf Englisch
€ 17,50
Collectors Edition
€ 70,00

The Complete Designers Lights II

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The Complete Designers Lights II
Expanded and revised edition

Text auf Englisch
€ 70,00

Gratuitous Type #4

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Gratuitous Type
– A pamphlet of typographic smut, #4

Text auf Englisch
€ 19,00

Edel und verspielt präsentiert sich die 4. Ausgabe des unregelmäßig erscheinenden Pamphletes „of typographic smut.” Reduziert aber extravagant werden Schriften jeglicher Art sowie Kunst und herausragendes zeitgenössisches Design gefeiert und präsentiert. Die Auswahl der Inhalte folgt dem Konzept des Zufälligen, Subjektiven. Vorgestellt werden kreative Menschen und ihre Arbeit, wie z.B. der erklärte Lieblingsschriftdesigner des Magazins Dries Wiesauters, das niederländische Studio Raw Color, das Team und die Arbeitsweise von Letterproeftuin und der Illustrator Tim Lahan. „Gratuitous Type“ ist ein gut designtes, haptisch und optisch interessantes und mit wohl kuratierten Inhalten gefülltes kleines Kunstwerk!

Edel und verspielt präsentiert sich die 4. Ausgabe des unregelmäßig erscheinenden Pamphletes „of typographic smut.” Reduziert aber extravagant werden Schriften jeglicher Art sowie Kunst und herausragendes zeitgenössisches Design gefeiert und präsentiert. Die Auswahl der Inhalte folgt dem Konzept des Zufälligen, Subjektiven. Vorgestellt werden kreative Menschen und ihre Arbeit, wie z.B. der erklärte Lieblingsschriftdesigner des Magazins Dries Wiesauters, das niederländische Studio Raw Color, das Team und die Arbeitsweise von Letterproeftuin und der Illustrator Tim Lahan. „Gratuitous Type“ ist ein gut designtes, haptisch und optisch interessantes und mit wohl kuratierten Inhalten gefülltes kleines Kunstwerk!

Hotel Nacional Rio – Olaf Nicolai

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Hotel Nacional Rio
– Olaf Nicolai

Text auf Englisch
€ 20,00

Mc Sweeney’s #47

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Mc Sweeney’s #47
Text auf Englisch
€ 19,00

Das Buch als Magazin – Das Gespenst von Canterville

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Das Buch als Magazin
– Das Gespenst von Canterville

Text auf Deutsch
€ 12,00

„Darauf hätte man auch schon früher kommen können“ schreibt die FAZ über die einfache Idee, die die Editoren von „Das Buch als Magazin“ ihrer Reihe zugrunde legen: Ein klassischer Text wird im Original abgedruckt und dem Rezipienten durch begleitende Bilder, bzw. sprach- und literaturwissenschaftliche Fakten und Anekdoten erläutert. Im zweiten Teil folgen Geschichten aus der Gegenwart, die an wichtige Themen des Primärtextes anknüpfen. Oscar Wildes Erzählung „Das Gespenst von Canterville“ steht im Mittelpunkt der 4. Ausgabe, welche durch die überzeugende Umsetzung und die hervorragende Auswahl der Beiträge zu einem mitreißenden, geistreichen und preisgekrönten Lesevergnügen wird.

Wem Kafkas „Verwandlung“, Büchners „Woyzeck“ oder die Erotik von Schnitzlers „Traumnovelle“ lieber ist, als ein spuckendes Gespenst, für den haben wir die ersten drei Ausgaben aus unserem Archiv geholt!

“One could have had this idea earlier,” wrote FAZ about the simple idea of “Das Buch als Magazin”: a classic literary text printed in its original format with illustrations, anecdotes and literary facts accompanying the reader. The second half of the magazine features contemporary content; interviews, photo essays and stories that tie into important themes of the book in discussion. Issue 04 features Oscar Wilde’s story “The Canterville Ghost”, which becomes a delightful, multi-faceted experience through the award-winning magazine’s convincing realization and outstanding choice of contributions.

For those who prefer Kafkas “Metamorphosis”, Büchner’s “Woyzeck” or the eroticism of Schnitzler’s “Dream Story” to a spooky ghost, we have the first three issues in stock!

New Level – Computerspiele und Literatur

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New Level
– Computerspiele und Literatur

Text auf Deutsch
€ 18,00

Read/ability – Typografie und Lesbarkeit

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Read/ability
Typografie und Lesbarkeit
Text auf Deutsch
38,00 €

The Carton #11

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The Carton
– a magazine about culture and the middle east, #11

Text auf Englisch
€ 33,00

Zur Feier der 11. Ausgabe hat sich das libanesische Magazin „The Carton“ in doppelter Hinsicht verändert: Es präsentiert sich mit neuem Logo und im Hardcover. Geblieben ist die Grundidee, anhand von Geschichten rund um das Thema Essen, die Kultur im Mittleren Osten und darüber hinaus zu erkunden. Eine Kalifornierin prüft ihre lokalen Lebensmittelhändler aus Fernost, ein Fotograf dokumentiert Hände und Ringe von Verkäufern, getreu dem Motto: „Der Ring an der Hand eines Händlers, gibt jedem, der ihn sieht den Anstoß, seine ganz eigene Geschichte daraus abzuleiten“. Wir erleben, wie libanesisches Brot nach Muskat kommt und bekommen Einblick in das durch „Khat“ stimulierte Leben in Kawkaban. „The Carton“ ist eine spannende Einladung in den Mittleren Osten, von wo immer mehr Publikationen zu uns kommen.

In celebration of reaching their 11th issue Lebanon based biannual The Carton re-designed its logo and went hardcover becoming more bookish. What stays the same is the magazine’s ability to use food as an inviting anthropological tool to explore Middle Eastern culture in and beyond the Middle East. This issue’s theme is ‘Informal Subcultures’: a Californian peruses her local Middle Eastern grocer, a photographer documents vendor’s hands and their rings driven by the philosophy that “a ring on a merchant’s hand is the prelude that gives room for every observer to write a different story”. We discover how Lebanese bread made its way to Muscat and are shown what life in Kawkaban is like under the influence of the stimulant khat. The Carton is an engaging introduction to the Middle East, from which more and more publications are emerging.

FGA – fucking good art

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Fucking good Art – It´s playtime
Text auf Englisch und Französisch
10,00 €

Are we working or are we playing?
In the globalized and highly professionalized art world the distinction between work and play is increasingly unclear. For artists, the distinction between work and play has always been blurry. This was not an issue until we all experienced that the art world is a perfect sort of R&D department for capitalism, and we the artists are the perfect work force for economic exploitation. What can we do about it? It’s Playtime is structured around 4 conversations and its starting point are challenging quotes from the 1938 book Homo Ludens, by Johan Huizinga. We believe all four will give the reader enough input to answer this question and take action, and decide what he or she is doing is playing or working, or both.

Mirage #4

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Mirage
– Fashion. Swimwear and Jetset Hedonism, #4

Text auf Englisch
€ 20,00

Der Untertitel der 4. Mirage Ausgabe “Fashion. Swimwear and Jetset Hedonism” ist zu bescheiden für Frank Rocholls und Henrik Puriennes 400 Seiten starke Hommage an die 60er/70er Jahre. Neben der Kombination aus erotischem Fashionmagazin und starken Texten, fasziniert das Spiel mit vergangenen, aktuellen und zukünftigen Inhalten. Gezeigt werden Archivbilder von David Pilosofs magischen Unterwasseraufnahmen, französische Architekturutopien und Paparazzi Bilder aus den 70ern. Außerdem Arbeiten des Herausgebers Henrik Purienne, Harper Smith und Matteo Montanari in typisch sinnlicher, sonnendurchfluteter, anti Photoshop Ästhetik. Im Mix aus zeitgenössischen und alten Elementen verschwimmen die Grenzen, wodurch es Mirage gelingt, einen Schritt in Richtung zukünftiger Magazinkonzeption zu machen.

Mirage’s tagline “Fashion. Swimwear and Jetset Hedonism” is a massive understatement. Frank Rocholl’s and Henrik Purienne’s 400 page homage to the 60s/70s is a sort of time machine that slips in and out of the past, present and future while being both an erotic fashion magazine and text book in its design. In this issue archival images of David Pilosof’s magical underwater shoot, architectural French utopias and 70s paparazzi Brad Elterman appear next to shoots by editor Henrik Purienne, Harper Smith and Matteo Montanari in Mirage’s typical sensual, sun-drenched and anti-photoshop aesthetic. By mixing contemporary content among objects, architecture and women of the 60s/70s, Mirage makes itself almost indistinguishable from the things it admires thus becoming an object of admiration itself.

Wohnkomplex – Niklas Maak

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Wohnkomplex. Warum wir andere Häuser brauchen.
– Niklas Maak

Text auf Deutsch
€ 21,90

Dirty Furniture #1

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Dirty Furniture
1/6 Couch

Text auf Englisch
€15,00

Kuba Paris #1

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Kuba Paris
– Zeitschrift für junge Kunst, #1

Text auf Deutsch
€ 14,50

Zwei junge Berlinerinnen haben den Mut, sich an ein neues Kunstmagazin zu wagen und bringen im November 2014 die erste Printausgabe des gleichnamigen Blogs „KubaParis“ auf den Markt. Mit gutem Gespür filtern sie aus der jungen Kunst-, Kultur-, Musik- und Modeszene interessante Positionen heraus, denen sie den Weg in die Öffentlichkeit ebnen wollen. Ihren Anspruch, „inhaltlich und kritisch aber vor allem unaufgeregt und zurückhaltend“ zu agieren, setzen sie konsequent mit einem unkonventionellen, erfrischenden Sprachstil und einer reduzierten Grafik um. Anhand der Begegnung mit der Frankfurter Künstlerin und Sean Scully Schülerin Viola Bittl wird eindrücklich deutlich, wie nahe der Leser den einzelnen Künstlern und Werken in „KubaParis“ kommt und in welch intensiven Kontakt er mit ihnen tritt.

This November two young Berliners have the guts to turn their blog “KubaParis” into an art magazine of the same name. With great sensibility the magazine takes an engaging approach to youthful art, culture, music and fashion scenes. They fulfill their claim to act “substantial and critical and especially calm and restrained” consequently yet with an unconventional and refreshing manner presented in a very reduced visual approach. It’s encounters with Frankfurt-based artist Viola Bittl, former student of Sean Scully’s, that prove the magazine is able to bring the artists and their work intensively close to the reader.

The Travel Almanac #8

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The Travel Almanac
– Bryn Ferry, #8

Text auf Englisch
12,00 €

featuring contributions by and conversations with:
Bryan Ferry, Leigh Ledare, Bjarne Melgaard, Viviane Sassen, Alejandro Jodorowsky, Laurel Halo and an Iceland Special, Winter Boots, Antwerp Chocolatiers and more.

100 Jahre Schweizer Grafik

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100 Jahre Schweizer Grafik
Text auf Deutsch oder Englisch
€ 55,00

The Happy Reader #1

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The Happy Reader
– Issue 1

Text auf Englisch
4,50 €

Bibliophiles lapsed and active are invited to lay their hands on THE HAPPY READER, a magazine published by PENGUIN BOOKS in collaboration with the creators of FANTASTIC MAN. This quarterly treat is a thrilling chance to re-engage with classic literature in a new and delicious way. Exploring the myriad advantages of the printed word and image (namely: beautiful typography, high dwell time, the matte charm of ink on paper, the calming luxury of being ‘offline’ and so on), the magazine is excitingly simple. Its first half is a long-form interview with a notable book fanatic, whereas the second half explores one classic title from an array of surprising and invigorating angles: haberdashery, say, or music.

Alvar Aalto – Second Nature

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Alvar Aalto
– Second Nature

Text auf Deutsch oder Englisch
69,90 €

»Alvar Aalto – Second Nature« ist der gleichnamige Katalog zur aktuellen Ausstellung des Vitra Design Museums, die noch bis März 2015 in Weil am Rhein gezeigt wird.
Die reich illustrierte Publikation liefert seit vielen Jahren erstmals wieder einen umfangreichen und aktuellen Überblick über Aaltos Schaffen als Architekt, Designer und Stadtplaner. Zehn Autoren, darunter namhafte Architekturhistoriker wie Eeva-Liisa Pelkonen und Akos Moravanszky sowie MoMA-Kurator Pedro Gadanho, widmen sich zentralen Aspekten in Aaltos Werk. Besonderes Augenmerk gilt Aaltos Dialog mit wichtigen Künstlern seiner Zeit, darunter Laszlo Moholy-Nagy, Jean Arp, Alexander Calder und Fernand Léger, sowie seinem Interesse an Film, Kino und Fotografie, deren Einflüsse auf sein Werk hier erstmals untersucht werden.
Unterstützt wird der neue, zeitgenössische Blick auf Alvar Aalto durch Fotografien von Armin Linke, der etliche Werke Aaltos für dieses Buch neu fotografiert hat.
Gestaltet von Greige.

Thomas Ruff – Zeitungsfotos

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Thomas Ruff
– Zeitungsfotos/Newspaper Photographs

Text auf Deutsch und Englisch
36,00 €

Thomas Ruff hat während der Jahre 1981 bis 1991 Photographien aus der deutschen Tages- und Wochenpresse gesammelt, woraus ein Archiv mit über 2500 Bildern entstanden ist. Dieses Buch zeigt eine rein subjektive Auswahl von 400 Bildern, die er zwischen 1990 und 1991 getroffen hat, als s/w Reproduktionen.

Noon #2 – AW 14

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Noon #2
– AW 14

Text auf Englisch
€ 13,00

Noon is a magazine concerned with art and commerce. Published twice a year, the title has a strong art and fashion bias, with contemporary critical text alongside.
Issue 02 comes with contributions from Alasdair McLellan, Charlie Engman, Mel Bles, Jason Evans, Gareth McConnell, Taryn Simon, Neil Beloufa & Douglas Coupland.

Kaleidoscope #22

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Kaleidoscope – #22
Text auf Englisch
€ 11,50

KALEIDOSCOPE’s newest release, issue 22 (Fall 2014), introduces a completely redesigned and revamped version of the magazine, under the visionary art direction of Munich-based Bureau Mirko Borsche.

In this issue, our signature MAIN THEME section, entitled SO NY, is dedicated to practices informed and inspired by the city of New York. From the gritty urban feeling to the great sense of community—living and working in NYC provides endless inspiration and fuel for artists and creators. We have selected four pairs, from different generations and circles, to share memories and discuss perspectives: Jeffrey Deitch and Fab 5 Freddy, Chris Martin and Joyce Pensato, Brendan Dugan and Ari Marcopoulos, and Cecilia Alemani and Marianne Vitale. The result is a choral tale of convergences, strategies, connections, and old and new magics. Enriched with a collectable poster by Ari Marcopoulos!

Facades and Colors

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Facades and Colors
Text auf Englisch, Französisch, Deutsch
30,00 €

100 flat blocks of colours and 100 photos of facades – all taken in Switzerland – in a way that shows the building, without allowing one to identify it but to see the colour. On the left-hand page is the photo, on the right-hand page a flat tint block of exactly the same colour than the facade opposite. Facade and colours is an invitation to see the city.

IdN v21n4: Pattern Special

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IdN v21n4: Pattern Special
Brand in Pattern
Text auf Englisch
16,00 €

Integrating patterns into a brand’s language is never an easy task. It can often add something aesthetically memorable. Playing devil’s advocate on the other hand, it can also clutter and confuse. Discover how these creatives take on the challenge and level up various identities to new peaks. Inclzding works by Bielke+Yang, BVD, Denis Mallet, Drew Watts, Jonas Emmertsen, LAVA, Olivia King, Sydney Goldstein and many more..

OK DJ – Daniel Josefsohn

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Daniel Josefsohn
– OK DJ

€ 29,80

Die erste Monografie des Berliner Fotografen und Enfant Terrible mit einem Best-of aus seiner ZEITmagazin-Kolumne »Am Leben«. Seine Bilder entziehen sich gängigen Sehgewohnheiten und be­wegen sich scheinbar schwerelos zwischen Kunst und Kommerz, Provokation und Humor, ironischer Setzung und politischer Anstiftung.

CeeCee Berlin

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CeeCee Berlin
Text auf Englisch
29,90 €

CeeCee ist Berlins meist gelesenes online Medium. Hinter CeeCee stecken Sven Hausherr and Nina Trippel, die nun ein Buch aus 200 ihrer interessantesten Features gemacht haben. Ein Berlin-Buch for Berlinbesucher, Berlinliebhaber, Einheimische und zukünftige Berliner.

Cee Cee is Berlin’s most widely read online medium. It covers and comments on the capital’s perpetually changing urban landscape and the multifaceted goings-on in the culture and restaurant scenes. The selection of recommendations is carefully vetted and has become an indispensable guide for Berlin lovers in Germany and abroad, for expats and locals. A Berlin book for Berlin visitors, Berlin lovers, Berlin residents, and future Berliners.

Elephant – #20

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Elephant – #20
Text auf Englisch
19,95 €

There’s a new Elephant in the room. This special 20th issue sees the art culture magazine metamorphose both editorially and in terms of design. Though Elephant will keep its most celebrated features – including Encounters and Destinations – it introduces new ones designed to boldly showcase the best of art in all disciplines. These include two bound, high-quality inserts, titled ‘Paper…

Friends of friends – Freunde von Freunden

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Friends of friends – Freunde von Freunden
Text auf Englisch und Deutsch
39,90 €

The second book reveals 45 uniquely inspiring stories from people and their homes – from Berlin to Beirut, Lima to L.A. and Tokyo and many more…

Space – #1

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Space – #1
Text auf Englisch
€ 12,00

Space magazine is a new interior and culture biannually that combines frank photography and writing with the universal and sometimes extravagant subject of living. Space magazine creates a new mark for mixing unique interiors and design with great stories. It includes interviews, reportages and portfolios. The debut issue is loosely themed “family and friends” and it’s about those we hold dear.

N+1 – #20

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n+1 – #20
Text auf Englisch
13,50 €

Issue 20: Survival! Including essays on the crisis of democracy under the global financial crisis and translated reportage on one hapless drug dealer’s attempt to make it big in the Mexican cartels, a journey into the hit songwriting industrial complex, and a case study in the history of race and the art world from the 1970s. More groundbreaking fiction: an excerpt from a forthcoming novel by new author Nell Zink, and a superb short story by an author we’ve long admired and published, Yelena Akthiorskaya.

Vogue Italy – September and Anniversary issue

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Vogue Italy – September and Anniversary issue
Text auf Italienisch
13,00 €

Vogue US – September Issue

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Vogue US – September Issue
Text auf Englisch
12,30 €

Sophie Taeuber-Arp – Heute ist Morgen

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Sophie Taeuber-Arp – Heute ist Morgen
Text auf Deutsch
58,00 €

Sophie Taeuber-Arp (1889–1943), ein Universaltalent der frühen Avantgarde ist bis heute eine «bekannte Unbekannte». Sie zählt jedoch zu den wichtigsten Schweizer Künstlerinnen des 20. Jahrhunderts. Unglaublich vielfältig begabt, schuf Taeuber-Arp in den Bereichen Design, Malerei, Textilien, Zeichnung, Plastik, Architektur, Tanz und Szenografie ein OEuvre von höchster Qualität. Im souveränen Umgang mit Form, Farbe und Material entwickelte sie eine unverkennbare Handschrift. Neben einem ausgeprägten Bewusstsein für aktuelle Tendenzen kam darin auch ihre präzise künstlerische Haltung zum Ausdruck. Das Buch erscheint zu den gleichnamigen Ausstellungen im Aargauer Kunsthaus

Pop – Kultur und Kritik – #5

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Pop – Kultur und Kritik – #5
Text auf Deutsch
16,80 €

Diesmal mit dem Schwerpunktthema Reichtum. Mit Aufsätze unter anderem von Diedrich Diederichsen zu konzeptueller Musik und von Tom Holert zum Populismus.

Woman in clothes

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Woman in clothes – by Sheila Heti, Heidi Julavits and Leanne Shapton
Text auf Englisch
24,00 €

Through original interviews, conversations, surveys, projects, diagrams and drawings from over six hundred contributors – including Miranda July, Cindy Sherman, Elif Batuman, Mac McClelland, Lena Dunham, Molly Ringwald, Tavi Gevinson, Rachel Kushner, Roxane Gay and Sarah Nicole Prickett – Women in Clothes explores the wide range of motives that inform how women present themselves through clothes, and what style really means.

Graphic – #30

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Graphic – #30
Text auf Englisch
25,00 €

Issue #30 of GRAPHIC features interviews with ten publishing companies, along with information about their books. These companies are all small-scale, independent, and not especially commercial. The books they publish are also different from the typical art fare. Simply put, they aren’t like the commercial publishers that depend on economies of scale and mass marketing. Their focus is instead on the kind of publishing that delves into the possibilities the book medium holds in the contemporary context. The ten companies introduced here aren’t necessarily the leaders of their field. But each has its own identity, its own unique way of reflecting the field’s diversity.

Fantastic Man – #20

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Fantastic Man – #20
Text auf Englisch
8,50 €

Issue 20 features double Oscar-winning Christoph Waltz, fashion editor Imran Amed, Canadian author and artist Douglas Coupland, and French actor Xavier Dolan. There’s also a guide to this season’s best winter coats, what to wear to the theatre, and a piece about the finest discontinued perfumes.

Gentlewoman #10

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Gentlewoman – #10
Text auf Englisch
13,60 €

Issue 10 features cover star and pop sensation Robyn, Scottish broadcaster Kirsty Young, Dutch artist Marlene Dumas, American comedian Kristen Wiig, journalist Vanessa Grigoriadis, British soap star Maddy Hill, and the new face of Japanese fashion, Chitose Abe of Sacai.

Oak – #2

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Oak – #2
Text auf Englisch
€ 20,00

In the second issue of Oak you will meet writer Siri Hustvedt, who describes the Norwegian genesis of her linguistic rhythms, as well as singer and rebel Mø, who left her provincial upbringing behind to make the world her stage. You will get close to Chef René Redzepi, who more than anyone else has put Danish cuisine on the world food map, but still struggles with the experience and the actuality of his own fame, and encounter Japanese designer Akira Minagawa, who discovered his artistically unique idiom in Finland. Moreover, the magazine offers an enthralling photographic report, created by renowned photo art power duo Sarah Cooper and Nina Gorfer in cooperation with fashion designers from Greenland, Iceland, and the Faroe Islands, a rare and fascinating glimpse behind scenes of the Royal Danish Ballet, and a travelogue from the end of the world – the windswept Nordkapp, the northernmost point of the European mainland.